maandag

... en Ik zal je rust geven


Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’ (Matt 11:28-30)

Jezus biedt rust aan, Hij jaagt je niet op, Hij geeft geen kerkelijke opdrachten, Hij laat je niet rennen om je plichten te vervullen. Nee, Zijn genade is rust, genieten en weten dat Hij alles gedaan heeft. Je hoeft niets te doen om het God naar de zin te maken.

Het eerste wat de discipelen vroegen aan Jezus, was: Wat MOETEN we DOEN om de werken van God te doen? Weer dat werken, dat moeten  en doen.
Het antwoord van Jezus is: ‘Dit moet u voor God doen: geloven in hem die hij gezonden heeft,’ 
En dat geloof is een gift van God en geeft rust.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...