donderdag

Gods liefde


Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. (1Joh 4 vers 19) Deze tekst geeft me duidelijkheid over het feit dat de liefde van God uitgaat en niet afhankelijk is van mij. Vers 9 van dit hoofdstuk bevestigt dit:  En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: God heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door hem zouden leven. 

Hij houdt niet van me, omdat ik zo m'n best doe, mijn leven op orde heb, op de juiste manier leef en denk of naar de beste kerk ga. Ik leef niet onder de wet, maar onder de genade.
Ook al veroordeelt mijn gevoel me of zou ik alles op alles zetten om op het goede spoor te blijven, Gods liefde wordt daar niet meer of minder van, daar hangt Zijn liefde ook niet van af. 


Hoe meer ik dat besef, hoe meer ik ga zien hoe groot God is. 


Nog een artikel over dit onderwerp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...